Dag 27. 95km - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 27. 95km - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 27. 95km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

23 Mei 2017 | Spanje, Astorga

Nadat wij ons opgefrist hadden even de lokale bar bezoeken. Weer een hapje bij ieder biertje. Wauw wel lekker, daar kun je aan wennen. Aan de prijzen ook trouwens. Drankjes 1 euro.
De bar zat trouwens vol met... Pensionnadas. Een kaartje leggen of domino blokjes leggen. Zij praten trouwens meer dan dat zij drinken.
In het dorp was verder een boer gras aan het maaien. Niets bijzonders op zich, behalve dat de hele akker vol zat met ooievaars. Die zie je hier trouwens veel. In elk dorp met een hoog gebouw. Dus vaak de kerktoren.
Het avondeten hadden wij besteld bij onze Casa. Iets vooraf en zeker vis. Blijkbaar eten Spanjaarden veel, heel veel.
Wij kregen eerst supa, zelf opscheppen. Dus 2x gedaan. Daarna vis en een grote salade kom. Eerst twee behoorlijke stukken vis. Hierna nog 4 stukken. Dat ging dus echt niet op.
De andere gasten hadden het zelfde probleem. Te veel. Wij kwamen daar aan de praat met nu Canadezen en hun kleindochter. Zij liepen enkele gedeeltes van de Camino.
De volgende ochtend ontbijt, weer heel veel. Wij kregen nog een grote homp cake mee voor onderweg.
De route liep door de provinciale stad Leon. Grote stad. Daar bij een bak koffie, troffen wij opnieuw de Canadezen. Wat een toeval. Nog snel een foto gemaakt van de kathedraal en het oude pelgrimshospitaal. Misschien zijn we cultuurbarbaaren maar we zijn altijd blij als we weer in de natuur fietsen.
Verder verliep de trip voorspoedig. Wij kwamen nog wel voor de derde dag op rij twee Intalianen tegen. Zij zijn op een mountainbike de route vanuit Italië aan het rijden.
De omgeving verandert voortdurend. Van onherbergzaam naar gras met heel veel klaprozen naar landbouw en veehouderij tot aan hopteelt toe.
Slangen tref je hier ook regelmatig aan, vaak plat gereden op de weg. Vandaag zagen wij er eentje aan de klauwen van een of andere roofvogel.
Zojuist gearriveerd in Astorga, een mooie kleine stad, die wij nu van dichtbij gaan bekijken.
Onze Casa voor vannacht is wel heel bijzonder. Groot, luxe en alles in huis mag je gebruiken en nuttigen.
Nu gaan we de stad in een hapje eten en vanavond niet te laat naar bed, want morgen wacht weer een hoge pukkel om te beklimmen.

• 23 Mei 2017 - 21:39

Margo:

Succes morgen en weer bedankt voor zo'n leuk reisverslag.