Dag 21. 93 km - Reisverslag uit Viana, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 21. 93 km - Reisverslag uit Viana, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 21. 93 km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

17 Mei 2017 | Spanje, Viana

Gisteravond waren wij uitgeteld. 9 uur lagen wij al op één oor. Heerlijk geslapen tot 7 uur. Wel hadden wij de route voor vandaag al uitgestippeld. Maximaal 75 km. Na 35 km kwamen wij er achter dat rekenen en vermoeidheid niet samen gaan. De kamer die wij in Viana gereserveerd hadden, lag op ruim 90 km. Gelukkig verliep de reis goed. Lekker warm en bewolkt. Dat is op de fiets een fijne combinatie.
Het blijft wel veel klimwerk, maar de benen , zijn goed.
Wat wel lastig is dat wij geen woord Spaans spreken. Het is een beetje de combinatie van Frans, Engels en gebarentaal.
Het aantal caminogangers neemt wel schrikbarend toe. In Pamplona liepen ze bijna file. Er zijn ook caminogangers bij die gewoon enkele dagen van de route lopen. Het aantal caminogangers op de fiets valt wel tegen. Vandaag twee keer twee bejaarden gezien. De eerste waren Schotten op een gewone fiets. Deze hadden 2 dagen gefietst van Saint-Jean-Pied-de-Port naar Pamplona, 75 km en dachten vandaag te fietsen naar Logrono (100km). Ik denk dat ook zij last hadden van vermoeidheid. De andere fietsers waren een stel op een e-bike. Deze mensen hebben wij niet gesproken. Viana is een klein rustig dorpje voor de grote stad Logrono. Ziet er leuk uit.
De reis nu 3 weken onderweg, verloopt voorspoedig op wat zadelpijn na dan. Inmiddels hebben wij 1.766 km gefietst. Dat zijn er gemiddeld 84 per dag (de regendag meegerekend). Nog 704km te gaan in nog 14 dagen. Dat moet lukken.

• 17 Mei 2017 - 18:45

Ria Fijn:

Goed hoor,jullie hebben het grootste gedeelte gehad,maar nu zeker wel meer bergen,veel klimwerk,maar jullie komen er wel,petje af hoor

• 17 Mei 2017 - 20:56

Margo:

Knap hoor, petje af.
    Jullie gaan het zeker halen binnen de gestelde tijd.
    Hier vandaag tropisch!
    Echt nederlands, alles of niets.