Dag 25. 81km - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 25. 81km - Reisverslag uit Carrión de los Condes, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 25. 81km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

21 Mei 2017 | Spanje, Carrión de los Condes

Het diner gisteravond was matig, maar wat mag je van een wegrestaurant verwachten! Wij waren de enigste gasten aan het diner, dus wij werden wel in de watten gelegd.
De kok, receptionist en de cafetaria dame stonden vanaf 21.00 geheel tot onze beschikking. Eerder was de eetkamer niet open.
Een Spaanse menukaart is lastig. Toen een gerecht niet duidelijk was, kreeg Ans gewoon een klein bordje om te proeven. Het bleek bleek bloemkool soep te zijn. Deze was lekker, dus bestellen en nogmaals soep eten.
Aangezien ik een iets snellere eter ben, kreeg ik al mijn toetje voor Ans haar vis had verorberd. Je ziet wel niets te klagen met zo'n bediening.
Voor vandaag hadden wij ons niet veel voorgesteld van het ontbijt. Dat klopte dus ook.
Half negen zaten wij dan alweer opde fiets voor een redelijk vlakke tocht van 80 km. Wij fietsten vandaag op een hoogte tussen 800 en 1000 meter. Weer veel graan gezien. Af en toe een platgereden slang. En veel wandelaars, heel veel wandelaars, meer dan auto's.
In het verleden werden de akkers hier middels een irrigatie systeem van water voorzien. Dit wordt niet meer gebruikt, maar ziet er wel vernuftig uit.
De dorpje zijn overwegend klein, met vandaag 3 iets grotere dorpen. In dit laatste dorp hebben wij een overnachting geregeld. Nu midden aan het plein in het toch levendig dorp.
Of het aan onze conditie ligt of de mindere hoogte meters. Wij waren om 14.30 al op onze kamer.
Nu douchen en het terras op.

• 23 Mei 2017 - 22:30

Mart:

Schon! Ge mot toch onderhand waal stevig zitvleis hebbe!