Dag 23. 94 km - Reisverslag uit Villamayor del Río, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 23. 94 km - Reisverslag uit Villamayor del Río, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 23. 94 km

Door: Jac

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

19 Mei 2017 | Spanje, Villamayor del Río

Vanmorgen om 8.15 de fietsen weer uit de stalling gehaald. In Logrono eerst nog even ontbeten, met zelfs een vers glaasje jus d'orange. Heerlijk.
Het was nog wel een beetje fris.
De omgeving was weer schitterend. Veel wijnstruiken gezien de eerste 40 km. Hierna kwamen wij boven de 600 meter en zagen wij vooral graan, aardappelen en veel erwten.
In Santo Domingo de la Calzada hebben wij pauze gehouden, met de gedachte om hier te overnachten. Wij waren echter zo fris en het was pas 14.00 uur dat wij besloten er nog wat achteraan te plakken.
Wij hebben daar nog even met een Luxemburger gekletst, ook op de fiets.
De overnachting geregeld en weer op pad.
Het hotel lag wel een stukje van de route (5km).
Wij kregen via Google maps twee opties. Eentje binnen door en een over de grote weg. Natuurlijk namen wij de route binnen door.
Dat hebben wij geweten. Binnen door is ook echt binnen door. Via een laatste gehucht kwamen wij op de onverharde veldwegen terecht. En dat met behoorlijk klimwerk.
Met nog 2 km te gaan liep de batterij van de gsm leeg. Geen probleem, op de Garmin zagen wij de bestemming al liggen.
Dit was echter zo'n gat dat wij dit voorbij reden. Iets verderop lag een dorpje. Daar moesten wij wezen, dachten wij.
Via de gsm van Ans even naar het hotel navigeren.
Deze gaf echter aan dat wij echt in dat kleine gehucht moesten zijn.
Waarempel daar lag inderdaad ons hotel.
Prima kamer, goed sanitair en heerlijk gegeten, van moeders kookpot. Navraag leerde dat het aantal inwoners op 30 lag.
Zojuist nog even een ommetje gemaakt van 10 minuten en wij hebben echt alles van het dorp gezien.
Plaatsnaam is niet correct, is namelijk niet bekend via waarbenjij. De juiste plaatsnaam is Quintanilla del Monte en Rioja

• 19 Mei 2017 - 23:53

Dinie:

Dus meer toeristen dan inwoners