Dag 20. 75 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 20. 75 km - Reisverslag uit Pamplona, Spanje van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 20. 75 km

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

16 Mei 2017 | Spanje, Pamplona

In de avond gegeten met een 2, misschien wel 3 pensionnadas uit Nederland. Zij waren te voet met al 2.000 km in de benen, met nog 1.000 km te gaan. Het eten in de herberg was sober, maar goed. Nog een afzakkertje genomen in het dorp en hierna op tijd naar bed. Na een rumoerige nacht, met wel 20 caminogangers op één kamer, was het weer vroeg dag. De eerste vertrokken al voor vijf uur. Zelf moesten wij ook vroeg uit de veren. Half zeven ontbijt en om zeven uur de deur uit.
Na 14 km zaten wij al in Spanje, waar de eerste berg in de Pyreneeën op ons wachtte. Een klim van 16 km. 7-9%.
Lekker vroeg voor de warmte op de top. Dat is gelukt.
Vandaar door naar Pamplona, onze eindbestemming voor vandaag. In de stad waar wij met de fiets de lift namen, raakte Ans in gesprek met twee Spaanse schonen. Zij hebben ons begeleid naar een pension in de stad. Buiten schoon ook alleraardige meiden. Zojuist hebben wij ons gekuist en gaan te voet een beetje van de Spaanse sfeer snuiven. Pamplona is een drukke stad met veel mooie gebouwen en kleine gezellige straatjes.

• 17 Mei 2017 - 11:48

Mart:

Leuk! Veul plezeer! Heer is 't ok heit!