Dag 16. 96km - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Ans en Jac - WaarBenJij.nu Dag 16. 96km - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Ans en Jac - WaarBenJij.nu

Dag 16. 96km

Blijf op de hoogte en volg Ans en Jac

12 Mei 2017 | Frankrijk, Créon

Vanmorgen weer op tijd op de fiets. Lekker weer, wel weer wind van voren. Daar zijn wij intussen aan gewend. De omgeving​ is prachtig hier. Eerst door niemandsland, alleen bossen, waterpartijen en een enkele woning. Hierna kwamen wij door de Bordeaux streek. Wat een wijngaarden! Grand cru, cadet enzovoort. Rijke omgeving wat ook aan de koffieprijs was te merken. Even nog een ommetje gemaakt naar Creon. Wij dachten een alternatief te nemen naar la Sauve met een camping. Eerlijk stukje fietspad over een oude treinroute, waar nog Limburgers troffen uit Swalmen, die op de fiets met ondersteuning op weg waren naar Bordeaux. Waren wel echte fietsers geweest , ook Compostela gangers, nu noodgedwongen elektrische elektrische. Geen camping dus door naar de dichtstbijzijnde, Creon. Morgen de route weer oppikken in Cadillac.
De camping heeft ook een mini-restaurant, maar helaas nog niet open (pas half juni) en dat terwijl de camping vol staat. Vanwege dreigend onweer gaan we niet de stad in en gaan ons noodrantsoen aanspannen.
Nu werkt de koffieautomaat ook nog niet goed. Ja, het blijft af en toe behelpen.